اکثر افراد و علاقه مندان به عسل از عسل طبیعی سر رشته ندارند و تشخیص اصل بودن عسل پس از برایشان سخت است. در این موارد باید اقرار کنیم همه ما تقریباً شبیه هم عمل می‌کنیم. دلیلش هم واضح است که تشخیص عسل طبیعی از ظاهر آن چندان هم آسان به نظر نمی‌رسد.

 

طبق تجربه دکترهانی روش هایی برای تشخیص عسل طبیعی وجود دارد اما هیچکدام ثابت نیست و امکان اشتباه در آن وجود دارد و بهترین روش تشخیص عسل طبیعی، این است که آنرا بچشند و برخی نیز برای اطمینان بیشتر آن را به آزمایشگاه عسل می‌فرستند. در این مقاله، ما تعریفی ساده و کوتاه از عسل طبیعی خواهیم داشت، با ما همراه باشید.

 

ویژگی عسل طبیعی

 

مطمئناً تایید می‌کنید که عسل طبیعی در کارخانه تولید نمی‌شود و تنها منبع تولید آن، زنبور عسل است و نه چیز دیگر. اگر با این حرف مخالفید، می‌توانید برای اثبات دروغ بودنش، عسل یکی از برندهای معروف را در آزمایشگاه‌های تست عسل امتحان کنید. اگر ساکارز آن زیر 2 بود، یعنی اینکه درمانی و دارویی است و اگر بالای 5 بود دیگر نمی‌توان اسم آن را عسل نامید.

 

رنگ عسل طبیعی

 

رنگ عسل بر حسب اینکه متعلق به کدام منطقه و کدام گل باشد متفاوت است. دامنه طیف رنگ‌های عسل از سفید به انواع زرد، عقیقی مایل به قرمز و حتی قهوه‌ای متغیر است.
عسل اقاقیا: رنگ متمایل به سفید
عسل بهار نارنج: زرد طلایی
عسل جنگل‌های مازندران: زرد مایل به سبز
عسل آویشن: عقیقی قرمز
عسل کاج جنگل‌های اروپا: متمایل به قهوه‌ای
روش‌های تقلب در ساخت عسل
یکی از روش‌های تشخیص عسل طبیعی، شناسایی راه‌های تقلب کردن است. تقلب در ساخت عسل به روش‌های متنوعی انجام می‌شود، در حدی که اگر شما را بالای سر یک کندوی عسل بردند هم نمی‌توانید مطمئن باشید عسل‌های روی موم‌های این کندو‌ها تقلبی است یا اصل.  یکی از روش‌های تقلب در ساخت عسل این است که مواد گلوکزی را در آب و شیره گیاهان حل می‌کنند و به‌صورت عسل درمی‌آورند. راه دیگر این است که به جای گیاهان، زنبور‌ها را با آب قند تغذیه کنند. این عسل در آزمایشگاه به علت درصد بالای ساکاروزی که دارد، قابل‌تشخیص است، اما در مغازه‌های عسل‌ی تقریبا غیرممکن است.

 

فواید عسل طبیعی بر سلامت

 

Error! Filename not specified.

 

 

عسل به عنوان درمان سرماخوردگی

 

از فواید عسل کمک به درمان سرماخوردگی است. معمولا عسل را در ترکیب با موادی همچون دارچین و زنجبیل و لیمو قرار می‌‌دهند و آن را به عنوان درمان سرماخورگی استفاده می کنند. یک نوع عسل هم از انواع عسل طبیعی موجود است به نام عسل لیمو، که به خاطر طعم فوق العاده اش از طرفداران زیادی دارد. عسل لیمو از شهد شکوفه های زرد متمایل به سبز لیمو به دست آمده است. عسل لیمو برای درمان سرماخوردگی مورد توجه قرار می گیرد.

 

 

درمان های خانگی با عسل.

 

یک قاشق عسل را با یک لیوان آب گرم مخلوط کنید و دهان خود را با آن بشویید. از فواید عسل طبیعی می توان به رفع سنگ کلیه و مثانه اشاره کرد برای رسیدن به این امر باید عسل و کندر را باهم مصرف کرد. از مهمترین فواید آن جوان سازی پوست است کافی است عسل طبیعی را روی پوست صورت بمالید و تا زمانی که خشک نشده به آن دست نزنید بعد از آن عسل را بشویید و با تکرار این کار پوست زیباتری را داشته باشید.

 

 

عسل خاصیت پاکسازی فوق العاده ای دارد. عسل خواص مرطوب کنندگی دارد و می توان از آن به عنوان مرطوب کننده برای پوست استفاده کرد. این ماده نه تنها آب را جذب می کند بلکه آن را در پوست حفظ می کند از این رو پوست انعطاف پذیر و بی چین و چروک باقی می ماند.

 

 

 


دکتر هانی طبیعی ,پوست ,تشخیص ,درمان ,لیمو ,فواید ,درمان سرماخوردگی ,عنوان درمان ,روش‌های تقلب ,وجود دارد منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

نسل برتر | تلفن سانترال,سانترال پاناسونيک,ويپ,مرکز تلفن,الست درس تک مهتابی مقالات تجهیزات نظافت صنعتی ارزان سرا مجسمه فایبرگلاس | مجسمه رزین بـاشگـاه راگبـی پـسـران شـیـراز علی مهدوی شهرستانی